HADERSLEV AFD. 301
FORSIDEKONTAKTTRÆNING OG KONKURRENCEBLIV MEDLEMFORENINGSLIVET

Konkurrenceprogrammet er dansk og udarbejdet af erfarne hundefolk således, at det tager udgangspunkt i praktiske opgaver, hvor hund og fører udfører opgaven som en enhed.
Dansk Politihundeforening er medlem af Dansk Kennelklub, hvorfor en Kåring er gældende som en brugsprøve og giver adgang til avlskåring og udstilling i brugshundeklassen i Dansk Kennelklub og andre specialklubber tilsluttet Dansk Kennelklub.
TRÆNING OG KONKURRENCE
I Haderslev politihundeforening har vi fokus på at tilpasse træningen til hunden og hundeførerens behov og præferencer.
Du kan både træne din hund til konkurrence samtidig med at gøre den til en velafbalanceret familiehund. Du kan også nøjes med at træne målrettet efter en af delene. Vi ønsker at gøre træningen spændende og udfordrende for dig og din hund både i forhold til terræn og øvelser.

Vi bestræber os efter at træne i klubben minimum en gang om ugen, men har også forståelse for, at hverdagen skal hænge sammen. Udover ved klubhuset, træner vi også ude på marker og i skove et par gange om måneden. Du kan også opleve, at vi tager til en lagerhal mv. for at miljøtræne.
Vores formål er træningen af hundene, men du får også mulighed for at blive uddannet til figurant eller dommer, når du opfylder betingelserne herfor. Figurant-/dommertræning hjælper dig desuden også til at blive bedre i konkurrencerne som hundefører.